V.l.n.r.: Yvonne Doornbos, Marius Romme en Geert Zomer op weg naar het Wereldcongres in Montreal, Canada (Selfie Geert)

Wereldcongres stemmen horen Canada 11-13 november 2019

Bestuursleden Weerklank laten van zich horen….

Van maandag 11 november tot en met woensdag 13 november 2019 wordt in Montreal, Canada het 11e Wereldcongres stemmen horen gehouden. Drie dagen lang lezingen, workshops en allerlei andere ontmoetingen. Van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat. En dan niet te vergeten: de spreekwoordelijke informele contacten waarin mensen die stemmen horen, professionals, naasten en andere betrokkenen nog even kunnen napraten of misschien wel afspraken maken voor nieuwe ontmoetingen en activiteiten.

Bestuursleden Weerklank houden dagboek bij…

Engels en soms ook Frans zijn de talen die worden gesproken. Maar zeker ook Nederlands. Niet in de laatste plaats vanwege de aanwezigheid van twee bestuursleden van Stichting Weerklank: Yvonne Doornbos en Geert Zomer. Daarnaast is ook Marius Romme in Montreal om kennis te nemen van een zeer gevarieerd congresprogramma. In de interactieve werkgroepen wordt vanzelfsprekend gesproken over herstel( zonder dat stemmen verdwijnen…), stigmatisering en zintuiglijke ervaringen en ook over (alternatieve) benaderingen die de diversiteit van de zintuiglijke ervaringen recht doen, de rol van spiritualiteit zowel in het dagelijks leven als in stemmenhoorders groepen, culturele diversiteit, het tegengaan van vooroordelen en het stimuleren van (herstel bevorderende) netwerken Voor meer informatie: www.intervoiceonline.org.

Je kan natuurlijk ook de website van Stichting Weerklank volgen want daarop verschijnen tijdens en kort na het congres berichten van de twee bestuursleden over hun ervaringen. Ze maken een soort van dagboek en bieden de bezoekers van onze website een inkijk in hun ervaringen, leermomenten en wat al niet. En mogelijk kunnen we ook af en toe een foto (zie bijgaand een eerste ‘selfie’) of een filmpje zien.  In het eerste nummer van Klankspiegel in 2020 verschijnt er bovendien nog een uitvoerig verslag.