Dirk Corstens praat met Mariska over haar stemmen….

Illustratie: © Maarten Hoekstra

Open Dag Stichting Weerklank 28 maart 2020:

Dirk Corstens praat met Mariska over haar stemmen….

Ze hoort stemmen. Pas na 20 jaar kan ze het opbrengen om over haar stemmen en het jarenlange misbruik te praten. Met de psychiater die haar wel begrijpt. Ze zijn er allebei op 28 maart. Dirk en Mariska praten over hoe het allemaal is gegaan, hoe ze de draden in haar leven weer heeft kunnen oppakken en met elkaar verbinden. Ze praten over hoe ze de hulp van de behandelaar heeft ervaren. En natuurlijk praten ze over hoe de psychiater haar heeft kunnen helpen en hoe hij zich daarbij heeft gevoeld. Ze praten over hoe het nu gaat. Een open gesprek tussen hulpverlener en hulpvrager, maar vooral ook een gesprek tussen twee mensen over wat en wie stemmen zijn en wat ze kunnen zeggen (niet doen!) en hoe de regie daarover te nemen. Een boeiende duo-presentatie!

Mis het niet en meld je aan!

De Open Dag van Weerklank vindt plaats in het Erik Recovery College, Vaartscherijn 51, Utrecht.

28 maart begint om 10.30 uur met de officiële jaarvergadering van Stichting Weerklank voor donateurs (inloop vanaf 10.00 uur). Daarna vervolgt de Open Dag om 12.00 uur met een gratis lunch voor iedereen die zich heeft aangemeld. Het middagprogramma bevat bijdragen van psychiater Remke van Staveren, psychiater Dirk Corstens, ervaringsdeskundige Mariska, dichter Marjolein Pieks, voorzitter Peter Oud en anderen. Natuurlijk is er ook muziek. Om 16.30 uur wordt afgesloten met een gezellige informele bijeenkomst. Je kan je aanmelden via secretariaat@stichtingweerklank.nl. Geef daarbij jouw voor- en achternaam en laat weten of je de jaarvergadering (donateurs) en/of je het open dag middagprogramma wilt bijwonen.